• +90 (212) 603 04 33
Adwords kampanyalarından sonuç alamamanıza sebep olan durumlar

Adwords kampanyalarından sonuç alamamanıza sebep olan durumlar

Dijital pazarlama sayesinde oturduğunuz yerden tüm kampanyaları takip etmek hatta birkaç dakika içinde hızlı sipariş vermek mümkün hale gelmiştir. Yoğun ilgi nedeni ile tüm markaların yaptığı büyük dijital pazarlama yatırımları; sanal ortamdaki reklamların ne kadar önemli olduğunu gözler önüne sermiş, bu alanda uzmanlaşmanın önemini kavramamıza yardımcı olmuştur. Daha etkili alışveriş kampanyaları oluşturmak için, ilk olarak AdWords’un ne olduğunu kavramak gerekir.  Adwords, Google’a reklam veren firmaların, Google’nin geliştirdiği reklam ağını kullanarak değişik reklam türleri ile alıcıya ulaşması için oluşturulmuş her zaman çevrim içi olan bir reklamcılık hizmetidir. Adwords kampanyalarından sonuç alamamanıza neden olan durumları fark edebilmek için, Adwords hataları konusunda bilgi sahibi olmak gerekir.

  1. AdWords Ve SEO birlikte önemlidir; AdWords kullandığınız dinamik ağı, SEO ise sitede kullandığınız içerikteki aranma hacmi en yüksek anahtar kelimeler sayesinde edindiğiniz trafiği ifade eder. Yani her ikisine de önem vermek AdWords kampanyalarından daha etkili sonuç almak açısından önemlidir.
  2. AdWords anahtar kelime planlayıcı kullanmak gerekir; dar çerçeve ile belirlenmiş anahtar kelimeler aranma hacmini azaltır. Oysa bir biri ile alakalı olmak şartı ile kullanılan anahtar kelimeleri genişletmek önemlidir. Fakat bunun için daha büyük bir bütçe ayırmak gerekecektir. AdWords anahtar kelime planlayıcı kullanmak faydalı olacak, kampanyalardan hızlı sonuç almanıza katkı sağlayacaktır.
  3. Mobil Ağları da takip etmek gerekir; teknoloji sayesinde son birkaç yılda mobil cihazların kullanımı artış göstermiştir. Yalnızca masa üstü cihazlar için hazırlanan reklam kampanyalarına yönelmek, mobil cihazlardan gelecek müşteri potansiyelini kaçırmaya neden olur.
  4. Kalite puanını takip ederek rakiplerin önüne geçmek mümkündür; AdWords, kullandığınız anahtar kelimelerin hepsi için farklı kalite puanı belirlemektedir. Kalite puanı ise anahtar kelimenin ana konu ile alakası, içeriğin kalitesi ve kullanıcının ilgisini çekme süresi gibi farklı ölçütler göz önüne alınarak belirlenir. Adwords kampanyalarının başarılı olması için kalite puanının yüksek olması önemlidir.
  5. Reklam uzantılarını doğru şekilde yönetememek; reklam uzantılarının yanlış yönetilmesi neticesinde, doğru açılış sayfası yerine çalışmayan bir sayfaya yönlendirme gibi hatalar yapılması mümkündür.  
Paylaş: