• +90 (212) 603 04 33
E-ticaret siteleri için site içi arama neden önemlidir?

E-ticaret siteleri için site içi arama neden önemlidir?

Teknolojinin hızla ilerlemesi ev ve işyerinden her türlü işlemi kolayca yapma imkânı yaratmaktadır. Düzenli olarak çalışanların, özellikle alışveriş için saatler harcaması imkânsız hale gelmiştir. Bu sebeple oturduğunuz yerden alışveriş yapma imkânı sağlayan e-ticaret sitelerinin sayısı her geçen gün artmaktadır. Sıkça tercih edilen başarılı bir e-ticaret sitesinin, kullanıcının ihtiyaçlarını göz önüne alması zorunludur. Kolay kullanılan sitelerin, ticaret hacmi bir hayli fazladır. E-ticaret siteleri için site içi arama müşteriye vakit kazandırmak açısından oldukça önemli bir detaydır.

E-ticaret sitelerinde, ürünler ilk olarak kategorilere ayrılır. Kategori sayfaları tek tek ilerletilerek aranılan ürüne ulaşılmaya çalışılır. Oysa yüzlerce ürün çeşidi bulunan kategorilerde, son sayfaya kadar sabırla bakmak imkânsızdır. Arama, özellikle vakti kısıtlı olan müşteriler için tam eziyet haline gelir. Müşterinin aradığı ürüne çabucak ulaşması için, site içi arama düzenlenmesi yapılmalıdır. Yalnızca renk, marka veya boyut girilerek ürünü anında karşınıza seren site içi arama, ayrıca firmalar içinde oldukça faydalıdır. Farklı ürünlerin aranma hacmini veya hangi üründen kaç adet satıldığını raporlama imkânı yaratır.

Site İçi Aramanın Avantajları

  • Farklı anahtar kelimeler ile müşteri çekmek mümkündür; farklı şekilde girilen anahtar kelimeler, site içi arama sayesinde müşteriyi size çekebilir. Anahtar kelimeler ile ulaşılan ürünler, müşterinin alternatifler üzerinde düşünmesi için şans yaratacaktır.
  • Site iç arama, bakan değil alan müşteriyi çeker; e-ticaret sitelerine her gün yüzlerce müşteri giriş yapar. Ancak bu oranın yalnızca 1/3’lik kısmı alışveriş yapar. Site içi arama yapan müşteri, ne aradığını bilen müşteridir. Bilinçli müşteri ile aradığı ürünü anında buluşturmak, diğer her aramalarda müşterinin size yönelmesini sağlar.
  • Site içi arama sayesinde rağbet gören ürünleri belirleme şansınız vardır; aranma hacmi yüksek ürünleri belirlemek, yeni ürün seçiminde neye ihtiyaç duyulduğunu bilmek açısından kazanç olacaktır.
  • Site içi arama, müşterinin içerde geçirdiği zamanı artırır; yalnızca tek bir ürün arayışı ile siteye giren müşteri, aradığına hemen ulaşabilme heyecanı ile içeride bolca vakit geçirir. Bu durum ise satışın yanında reklam gelirini katlama garantisi verir.

Yani arama sonucunda alışveriş sağlıklı şekilde tamamlanır.       

Paylaş: